02.04.2017 3427x
Autopilot nie je dokonalý systém, spôsobuje nehody a boli už aj nejaké úmrtia. Áno, ale:
Pozn. bavíme sa tu o Autopilote v 1.0 od Tesla Motors (rok 2015-2017)
Prvý veľký problém je názov. Autopilot môže evokovať niečo, čo dokáže úplne samé šoférovať úplne vždy. No nie je to tak. Podobne ako adaptívny tempomat dobre zvládne premávku na diaľnici, no nechať ho ísť samého by napadlo len málokoho (Winnebago winner?).
Autopilot v 1.0 je v podstate len rozšírenie adaptívneho tempomatu o udržanie jazdných pruhov. Má ho aj veľa iných áut a volá sa to lane-keeping. Autopilot v 2.0 prichádza do áut len teraz (Apríl 2017) a uvidíme časom, čo dokáže.
Upozornenie pri každom zapnutí Autopilota: Always keep your hands on the wheel
Tento argument viem pochopiť. Mnoho ľudí si šoférovanie užíva a nechcú ho zveriť do rúk nikomu / ničomu inému. Sú však aj úseky, kde je šoférovanie vyslovene nuda. Napr. dlhá rovná diaľnica alebo jazda v zápche. Toto už dnes zvládajú autopiloty aj na výbornú. Pozor! Stále však nie tak, aby si šofér mohol nerušene čítať noviny. Zároveň sa dostávame k poslednému bodu:
Ak software urobí chybu, tú dokážu developeri nasimulovať, odhaliť a následne updatnuť software tak, aby už túto chybu nerobil. A software ju robiť nebude. Toto ľudia nikdy nedokážu. Prečo by inak stále napr. sadali za volant pod vplyvom alkoholu alebo unavení.
8 kamier, 1 long-distance radar, 12 short-distance senzorov vidia spolu oveľa viac, ako dve oči šoféra. Radar napr., vďaka svojej nízkej polohe, vidí auto pred autom pred nami:
Autopilot je v súčasnosti asistenčný systém, kde môže šofér kedykoľvek prevziať riadenie vozidla. Ak šofér dáva pozor, nehoda sa nestane.
Všetky naše Tesly majú Autopilot verzie 2.0.
Chcem si vyskúšať autopilot