Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "VOP") upravujú práva a povinnosti spoločností Helper media, s.r.o. SNP 888/30 92001 Hlohovec IČO:47536942 DIČ:2023932284 (ďalej len "Prenajímateľ") a zákazníkov, ktorí sa zaregistrujú a používajú portál natesle.sk (ďalej len "Zákazníci")
Tieto VOP sú platné od: 1.5.2020
Staršie verzie VOP (pre porovnanie):
1.12.2014,
1.2.2015,
1.5.2015,
1.3.2016,
1.11.2016,
1.1.2018,
25.5.2018,
aktuálne znenie
1. Vymedzenie pojmov
- 1.1. Jazda - Čas vyhradený pre zákazníka na prenájom vozidla, kedy zákazník môže viesť predmetné vozidlo. Súčasťou jazdy je aj krátka administratívna časť, napr. podpis Zmluvy.
- 1.2. Termín - Zákazníkom vybraný termín jazdy. Termíny na výber poskytuje Prenajímateľ.
- 1.3. Odjazdená jazda - Jazda, ktorá má pridelený termín, ktorý bol v minulosti.
- 1.4. Neodjazdená jazda - Jazda, ktorá nemá pridelený termín, alebo má pridelený termín, ktorý je v budúcnosti a zároveň sa nejedná o expirovanú jazdu.
- 1.5. Expirovaná jazda - Neodjazdená jazda, ktorá má pridelený dátum expirácie, ktorý bol v minulosti. Dátum expirácie je uvedený na hlavnej stránke po prihlásení.
- 1.6. Zľavové body - Body, pomocou ktorých sa počítajú zľavy na zálohové faktúry za jazdy. V systéme sú označené ako Tesla body.
- 1.7. Zmluva - Zmluva o nájme dopravného prostriedku. Podpísaná býva spravidla pred začiatkom jazdy. Zmluvné podmienky sú popísané v bode 5.6 týchto VOP.
- 1.8. Odchádzajúci účet - Bankový účet, z ktorého bola prevedená úhrada zálohovej faktúry.
- 1.9. 24pay - Spoločnosť 24-pay s.r.o., Kálov 356, 010 01 Žilina, IČO: 44002602. 24pay zabezpečuje okamžité platby kartou alebo prostredníctvom internet bankingu.
2. Cenotvorba
- 2.1. Cena za jazdu je zverejnená na hlavnej stránke.
- 2.2. Ak je cena stanovená na nejaké obdobie, toto obdobie je napísané pri cene na hlavnej stránke.
- 2.3. Prípadná zmena ceny neovplyvňuje už vystavené faktúry.
3. Platobné a fakturačné podmienky
- 3.1. Platba za jazdu musí byť uhradená dopredu. Platí sa na základe zálohovej faktúry.
- 3.2. Zálohová faktúra má splatnosť 14 dní odo dňa vytvorenia danej faktúry.
- 3.3. Zálohová faktúra môže byť po dátume splatnosti automaticky zrušená (bez navrátenia prípadných zľavových bodov).
- 3.4. Zrušenú faktúru nie je možné uhradiť. V prípade, že by bola používateľom uhradená, budú peňažné prostredky vrátené v súlade s bodom 4 týchto VOP.
- 3.5. V prípade, ak bolo za faktúru zaplatené viac, ako suma na faktúre, budú nadbytočné prostriedky vrátené na odchádzajúci účet.
- 3.6. V prípade, ak bolo za faktúru zaplatené menej, ako suma na faktúre, bude celá platba vrátená na odchádzajúci účet a faktúra ostane nezaplatená.
- 3.7. Neodjazdená jazda má obmedzenú platnosť (expiráciu), dokedy treba danú jadzdu odjazdiť. Dátum expirácie je uvedený na hlavnej stránke po prihlásení.
- 3.8. Na cenu za jazdu môže byť poskytnutá zľava. Akákoľvek zľava nie je nárokovateľná.
- 3.9. Zľavové body, použité na vytvorenie zľavy na faktúre, nie je možné použiť na inej faktúre. Nerozlišuje sa, či bola faktúra uhradená, alebo zrušená.
- 3.10. Zľavové body z prvej a druhej fáze registrácie platia len do 31.12.2014. Do tohto dátumu musia byť použité na faktúre.
4. Vrátenie peňazí
- 4.1. Za zaplatenú jazdu je možné požiadať o vrátenie peňazí (refundáciu). Podmienky vrátenia peňazí sú:
- 4.1.1. jazda bola zaplatená,
- 4.1.2. jazda nemá pridelený termín,
- 4.1.3. nejedná sa o odjazdenú jazdu,
- 4.1.4. nejedná sa o expirovanú jazdu,
- 4.1.5. k jazde ešte nebola vystavená riadna faktúra. Riadna faktúra vzniká až po jazde, no v ojedinelých prípadoch aj skôr. Tieto prípadý sú najmä: O riadnu faktúru požiada zákazník ešte pred jazdou, jazda bola zakúpená cez sprostredkovateľa, iné.
- 4.2. Pri požiadaní o refundáciu v súlade s predchádzajúcim bodom sa vracia:
- 4.2.1. ak bola jazda zakúpená nie viac ako 6 mesiacov dozadu: 100% platby,
- 4.2.2. ak bola jazda zakúpená nie viac ako 12 mesiacov dozadu: 75% platby,
- 4.2.3. ak bola jazda zakúpená viac ako 12 mesiacov dozadu: 50% platby,
- 4.2.4. ak bola jazda zakúpená na konkrétny termín a jazda v tomto termíne bola Prenajímateľom odrieknutá podľa bodu 5.7., má zákazník nárok na vrátenie peňazí vo výške 100%.
- 4.3. Ak sa klient rozhodne pred jazdou nepodpísať zmluvu o prenájme dopravného prostriedku, prípadne nie je pred podpisom schopný splniť všetky z nej vyplývajúce povinnosti (VOP bod 5.6.), patrí mu refundácia jazdy vo výške 50%.
- 4.4. Platba môže byť vrátená len na odchádzajúci účet.
5. Priebeh jazdy a výber termínu
- 5.1. Zákazník dostane možnosť potvrdenia termínu až po zaplatení zálohovej faktúry.
- 5.2. Prenajímateľ bude ponúkať voľné termíny priebežne podľa aktuálneho dopytu, stavu nabíjacej infraštruktúry a poveternostných podmienok.
- 5.3. Konkrétny termín v konkrétnom meste si pre svoju jazdu vyberá zákazník z termínov, ktoré ponúkol Prenajímateľ.
- 5.4. Nie je možné urobiť jazdu kdekoľvek. Vyhradzujeme si právo ponúkať termíny len v lokalitách s dostatočným dopytom, nabíjacou infraštruktúrou a vhodnými poveternostnými podmienkami.
- 5.5. Ak sa Zákazník z akéhokoľvek dôvodu nedostaví na jazdu v dohodnutom termíne, Zákazníkovi nevzniká nárok na vrátenie peňazí, ani na pridelenie iného termínu, ani na akúkoľvek zľavu.
- 5.6. Pred jazdou Prenajímateľ vyžaduje podpísanie Zmluvy. Zmluvné podmienky tu uvedené nemusia byť úplné a zákazník s nimi bude oboznámený pred jazdou. Zmluvné podmienky sú:
- 5.6.1. Identifikácia nájomcov (šoférov) ako zmluvných strán v rozsahu: meno, priezvisko, trvalý pobyt s PSČ a rodné číslo.
- 5.6.2. Dodržiavanie dopravných predpisov a bezpečnosti.
- 5.6.3. Plná zodpovednosť za vzniknuté škody, avšak len do výšky spoluúčasti 10% z ceny fakturovanej za opravu v autorizovanom servise, minimálne 330€.
- 5.6.4. Plná zodpovednosť za prípadné pokuty a to aj v rámci objektívnej zodpovednosti.
- 5.6.5. Plná zodpovednosť za neprimerané znečistenie, poškodenie alebo nadmerné opotrebovanie a to vrátane ušlého zisku.
- 5.6.6. Časový limit jazdy je počet objednaných hodín. Náhrada v prípade presiahnutia je 1€ za minútu navyše.
- 5.6.7. Limit spotreby je 60km dojazdu pre hodinu jazdy. Náhrada v prípade presiahnutia je 1€ za kilometer spotrebovaný navyše.
- 5.6.8. Počas doby nájmu bude prítomná oprávnená osoba (inštruktor). Táto osoba bude sedieť na sedadle spolujazdca vpredu.
- 5.6.9. Každý šofér disponuje vodičským oprávnením skupiny B minimálne 1 rok a aktívne šoféruje.
- 5.6.10. Pokuta za porušenie zmluvných podmienok je 100€ s okamžitým ukončením jazdy.
- 5.6.11. Ušlý zisk je stanovený vo výške 100€/deň, maximálne počas 90 dní. Ušlý zisk sa účtuje len v prípade vážnej nehody, po ktorej musí byť vozidlo odstavené a len ak táto nehoda bola zavinená pri nedodržiavaní predpisov.
- 5.6.12. Zákaz jazdiť pod vplyvom alkoholu alebo iných omamných látok a fajčiť v dopravnom prostriedku.
- 5.7. Dohodnutý termín môže byť Prenajímateľom odrieknutý z nasledovných dôvodov:
- 5.7.1. počasie a poveternostné podmienky (napr. jazdy na snehu alebo v poľadovici nebudú),
- 5.7.2. technické problémy (napr. s vozidlom, prípadne blokovanie nabíjacej infraštruktúry inými vozidlami),
- 5.7.3. nízky dopyt vo vybranej lokalite.
- 5.8. Ak zákazník nesúhlasí s odrieknutím svojho termínu z dôvodu nízkeho dopytu, jazda sa uskutoční za pôvodne dohodnutých podmienok, avšak zákazníkovi bude účtované pristavenie a odovzdanie vozidla. Cena pristavenia a odovzdania je uvedená v cenníku. Cena pristavenia a odovzdania musí byť na účet Prevádzkovateľa uhradená najneskôr 24 hodín pred termínom.
- 5.9. Zákazník má možnosť stornovať termín svojej jazdy len podľa nasledovných podmienok:
- 5.9.1. bezplatne, ak zákazník požiadal o storno viac ako 168 hodín (7 dní) pred termínom,
- 5.9.2. za poplatok, podľa aktuálneho cenníka, ak zákazník požiadal o storno viac ako 24 hodín pred termínom,
- 5.9.3. bez nároku na vrátenie peňazí, ak zákazník požiadal o storno menej ako 24 hodín pred termínom.
- 5.10. V prípade odrieknutia alebo stornovania termínu bude Zákazník informovaný bez zbytočného odkladu (emailom a ak zákazník vyplnil telefónne číslo, aj SMS správou). Zaplatená jazda bude opäť evidovaná ako jazda bez termínu a tým opäť vzniká nárok na:
- 5.10.1. výber iného termínu v súlade s bodom 5.3 týchto VOP,
- 5.10.2. vrátenie peňazí v súlade s bodom 4 týchto VOP.
- 5.11. Dohodnutý termín môže byť Prenajímateľom presunutý do náhradnej lokality (napr. z dôvodu nedostupnej nabíjacej infraštruktúry) za nasledovných podmienok:
- 5.11.1. Náhradná lokalita nesmie byť ďalej ako 15km od pôvodnej lokality.
- 5.11.2. Zákazník bude informovaný bez zbytočného odkladu emailom a po prihlásení v sekcii "Moja elektrická jazda". Ak zákazník pred jazdou vyplnil telefónne číslo, aj SMS správou. Ak sa zákazník nedostaví na jazdu do náhradnej lokality, postupuje sa podľa bodu 5.5.
- 5.12. Každá jazda má dátum expirácie. Tento dátum je stanovený na dobu:
- 5.12.1. 6 mesiacov po zaplatení, pre jazdy zakúpené do 31.1.2015 (vrátane - minimálne však do 30.6.2015).
- 5.12.2. 12 mesiacov po zaplatení, pre jazdy zakúpené po 1.2.2015 (vrátane).
- 5.13. Ak jazda dosiahne alebo presiahne dátum expirácie. Nie je možné pre jazdu prideliť termín ani požiadať o vrátenie peňazí.
6. Prenájom
- 6.1. Prenájom vozidiel zabezpečuje Prenajímateľ v spolupráci s Partnerom.
- 6.2. Prenajímateľ bude zastupovať Partnera prostredníctvom spoločnosti založenej na tieto účely.
- 6.3. Služby prenajímania vozidla musia byť uhradené ešte pred začatím samotného prenájmu na základe zálohovej faktúry vo výške 100% a to vrátane vratnej kaucie.
- 6.4. Ak sa zákazník rozhodne prenájom stornovať, storno poplatok je vyjadrený ako percentuálna časť výšky nájomného (bez kaucie):
- 6.4.1. viac ako 30 dní pred dňom, kedy mal prenájom začať: 0%
- 6.4.2. 22 až 30 dní pred dňom, kedy mal prenájom začať: 25%
- 6.4.3. 15 až 21 dní pred dňom, kedy mal prenájom začať: 50%
- 6.4.4. 7 až 14 dní pred dňom, kedy mal prenájom začať: 75%
- 6.4.5. menej ako 7 dní pred dňom, kedy mal prenájom začať: 100%
7. Auto na svadbu
- 7.1. Zákazník môže požiadať o služby svadobného odvozu na ním vybraný dátum. Prenajímateľ následne informuje zákazníka, či je na daný dátum auto dostupné.
- 7.2. Ústnou/telefonickou/mailovou dohodou je zákazníkom vybraný dátum preňho zarezervovaný na 7 dní. Prenajímateľ obratom vystaví zálohovú faktúru vo výške 100€.
- 7.3. Zaplatením zálohovej faktúry sa Prenajímateľ zaväzuje urobiť svadobný odvoz v dátume dohodnutom so Zákazníkom.
- 7.4. V prípade storna zo strany Zákazníka, zálohová platba prepadá v prospech Prenajímateľa.
- 7.5. V prípade storna zo strany Prenajímateľa, bude zálohová platba v plnej výške vrátená Zákazníkovi. Prenajímateľ sa zaväzuje bezodkladne informovať Zákazníka o prípadnom storne. (napr. v prípade technickej poruchy na vozidle)
- 7.6. Prenajímateľ, podľa želania zákazníka, zabezpečí výzdobu svadobného auta podľa dohodnutej ceny. Právo na objednanie alebo zrušenie objednania svadobnej výzdoby má zákazník aj neskôr po objednávke, avšak len v prípade, ak nás kontaktuje viac ako 7 dní pred svadbou.
- 7.7. Cena za pristavenie sa počíta ako vzdialenosť od sídla Prevádzkovateľa do miesta, kde sa bude konať svadobný obrad.
- 7.8. Zákazník je povinný po skončení čerpania služby zaplatiť zvyšnú časť ceny na základe vystavenej faktúry.
8. Firemná akcia
- 8.1. Zákazník môže požiadať o služby predvádzacích jázd na firemnú akciu na ním vybraný dátum. Prenajímateľ následne informuje zákazníka, či je na daný dátum auto dostupné.
- 8.2. Ústnou/telefonickou/mailovou dohodou je zákazníkom vybraný dátum preňho zarezervovaný na 7 dní. Prenajímateľ obratom vystaví zálohovú faktúru vo výške 200€ + kaucia.
- 8.3. Kaucia je stanovená vo výške 1000€. Ak bude na firemnej akcii auto iba odstavené alebo jeho šoférovanie bude po celý čas len v rukách Prenajímateľom poverenej osoby, kaucia nebude účtovaná.
- 8.4. Zaplatením zálohovej faktúry sa Prenajímateľ zaväzuje urobiť firemnú akciu v dátume dohodnutom so Zákazníkom.
- 8.5. V prípade storna zo strany Zákazníka, zálohová platba prepadá v prospech Prenajímateľa. Kaucia bude 100% vrátená.
- 8.6. V prípade storna zo strany Prenajímateľa, bude zálohová platba v plnej výške aj s kauciou vrátená Zákazníkovi. Prenajímateľ sa zaväzuje bezodkladne informovať Zákazníka o prípadnom storne. (napr. v prípade technickej poruchy na vozidle)
- 8.7. Zákazník je povinný po skončení čerpania služby zaplatiť zvyšnú časť ceny na základe vystavenej faktúry. Prenajímateľ je povinný vrátiť kauciu zníženú o sumu za reálne čerpanie služby a prípadné poškodenia vozidla.
9. Ochrana osobných údajov
- 9.1. Zákazníkom sa môže stať len osoba staršia ako 15 rokov.
- 9.2. Zákazník poskytuje Prenajímateľovi súhlas so spracovaním osobných údajov v rozsahu meno, email a telefónne číslo. Tieto osobné údaje sú spracované na nasledovné účely:
- 9.2.1. Meno a email sú povinné a slúžia na vytvorenie a identifikáciu konta. K týmto údajom môže zákazník pridať aj svoje telefónne číslo. Tieto údaje sú uchovávané až kým zákazník nepožiada o vymazanie konta.
- 9.2.2. Cookies slúži na technické zabezpečenie prihlásenia a správneho fungovania webu. Cookies sú v našej databáze uchovávané 30 dní.
- 9.2.3. Zákazník môže kedykoľvek dať alebo odvolať svoj súhlas s použitím údajov meno a email na zasielanie newslettra, magazínu alebo informácií o nových termínoch jázd. Nastavenie súhlasov prebieha cez menu nastavenie - infomaily
- 9.2.4. Ak zákazník pred jazdou poskytne meno, priezvisko a telefón, tieto údaje poslúžia na vyhotovenie Zmluvy. Po skončení jazdy sú zo systému vymazané a ostávajú len na vytlačenej zmluve.
- 9.2.5. Na analýzu návštevnosti používame Google Analytics. Tento nástroj používa cookies a IP adresu. Google analytics uchováva údaje 5 rokov.
- 9.2. Ak Zákazník poskytne Prenajímateľovi osobné údaje tretích osôb, vyhlasuje, že disponuje všetkými súhlasmi od týchto dotknutých osôb.
- 9.3. Prenajímateľ osobné údaje uchováva len do momentu, kým sa jazda stane odjazdenou alebo expirovanou.
- 9.4. Ak sa zákazník rozhodne zaplatiť cez 24pay, súhlasí so spracovaním svojich osobných údajov v rozsahu: meno, priezvisko, e-mail, telefónne číslo v spoločnosti 24pay na marketingové účely, a to až do odvolania tohto súhlasu.
10. Platnosť poskytovaných služieb a konta
- 10.1. Zákazník si vytvorí konto u Prenajímateľa na základe týchto VOP keď prostredníctvom registračného formuláru poskytne Prenajímateľovi požadované údaje a tým vyjadrí súhlas so znením týchto VOP.
- 10.2. Služby a konto sú poskytované na dobu neurčitú.
- 10.3. Využívanie služieb a prístup do konta je možné ukončiť:
- 10.3.1. dohodou,
- 10.3.2. vypovedaním aj bez uvedenia dôvodu,
- 10.3.3. odstúpením zo strany Prenajímateľa.
- 10.4. Ak sa v zákazníkovom konte bude v dobe ukončenia poskytovania služieb nachádzať neodjazdená jazda, bude táto jazda refundovaná v súlade s poslednými zákazníkom odsúhlasenými VOP.
11. Záverečné ustanovenia
- 11.1. Zákazník súhlasí s prijímaním sporadických informačných emailov. Tieto sa budú primárne týkať jeho jazdy.
- 11.3. V prípade, že akékoľvek ustanovenie týchto VOP sa stane neplatným, neúčinným a/alebo nevykonateľným, nie je tým dotknutá platnosť, účinnosť a/alebo vykonateľnosť ostatných ustanovení týchto VOP.
- 11.4. Prenajímateľ si vyhradzuje právo zmeniť tieto VOP. O prípadnej zmene budú zákazníci informovaní prostredníctvom svojho konta na portáli natesle.sk. Zákazníci taktiež môžu byť informovaní v súlade s bodom 11.1. týchto VOP.
- 11.5. Ak zákazník vyjadrí nesúhlas s novým znením VOP, prípadne neodsúhlasí nové VOP do dvoch týždňov od ich uvedenia do platnosti, môže mu byť ukončené poskytovanie služieb podľa bodu 10.3.3. a 10.4. týchto VOP.
- 11.6. Používaním portálu Zákazník bez výhrad prijíma tieto VOP. Používanie portálu je dobrovoľné. Ak Zákazník nesúhlasí s akýmkoľvek ustanovením týchto VOP alebo ich neskoršej úpravy je povinný okamžite ukončiť používanie portálu v súlade s bodom 10.3.1.