15.05.2017 5832x
Pri brzdení v Tesle sa väčšinou používa rekuperačné brzdenie. To šetrí brzdové obloženie ako aj pomáha dojazdu. Ako často je teda nutná výmena bŕzd?
Niektoré zdroje uvádzajú informáciu, že brzdy nebude treba meniť vôbec. Pocitovo to môže byť pravda. Minimálny zvyk stačí na to, aby sa dalo jazdiť úplne bez bŕzd. Dokonca aj pri jazde dole serióznym kopcom, napr. z Donoval, stačí na znižovanie rýchlosti aj samotné rekuperačné brzdenie.
V Tesle sú pedále dva, rovnako ako v bežnom automate. Jeden "plyn" a jedna brzda. Pri stlačení brzdy sa aktivujú klasické brzdové kotúče, ktoré vďaka treniu znižujú rýchlosť. Pri stlačení plynu auto akceleruje. Rozdiel však je, že už pri pustení plynu, Tesla výrazne brzdí - motorom - čiže rekuperuje. Tým nabíja batérie výkonom až do 50kw. To je ekvivalent rýchlonabíjačky CHAdeMO. Pocitovo je to podobné ako brzdenie motorom v aute, no výrazne silnejšie.
Obrázok povie viac ako 100 slov, v tomto prípade sú obrázky dva:
Brzdy po 65000 km
Brzdy po 3000 km
Na jazde NaTesle je najpôsobivejšie zrýchlenie, no hneď za ním je celkový pocit z jazdy, ktorý umocňuje aj pohodlné ovládanie jedným pedálom - "plynom". Akceleračný pedál, resp. "plyn" v Tesle dokáže aj rekuperačne brzdiť.
Odpoveď založenú na skúsenosti bohužiaľ nemám. Dáta, ktoré mám, hovoria, že hranica 65000 km to nie je ani z ďaleka. Dokonca aj skúsenosti z US Tesla fóra sa zhodujú len v tom, že to ešte nikto nedosiahol.