Prečo je jazda obmedzená dojazdom?

02.11.2016 529x

Amortizácia auta sa ráta nielen od veku, ale aj od počtu najazdených kilometrov. Kto niekedy kupoval/predával ojazdené auto, tomu je jasné, že reálny stav kilometrov je pomerne kľúčový ukazovateľ stavu auta. Z tohto som vychádzal aj pri výpočte ceny za jazdu.

Je dosť výrazný rozdiel, ak ročne urobím 1000 jázd (priemerne 3/deň) po 40 kilometrov (normálne jazdenie) alebo po 100 kilometrov (diaľničné vysoké rýchlosti). Pri 40km bude mať auto po roku 40000km len na jazdách. K tomu ešte nejaká tá réžia (napr. pristavenie) a hneď sme na 60000km. Keby boli jazdy bez limitu, pri 100km na jazdu by malo auto po roku 120000km (aj s réžiou). Verím, že uznáte, že zostatková hodnota auta by tým bola výrazne znížená. Amortizácia auta musí byť zarátaná pri cenotvorbe.

Časť záruky od Tesly sa ráta aj podľa počtu kilometrov. Štandardná záruka je 4 roky alebo 80000km. Baterku degraduje nie len vek, ale hlavne počet cyklov, teda počet najazdených kilometrov.

Limit pre jednu hodinu jazdy je 60 dojazdových kilometrov. Dojazdových preto, lebo spotreba dojazdu odráža aj šetrnosť jazdy. Aj pri "šetrnej" jazde sa však dá vyskúšať to, čo je na aute najpôsobivejšie: zrýchlenie z 0 na 100.

Chcem si zajazdiť




« Blog